16 maj 2012

Pippi x två




Har precis avnjutit en delikat middag. Idag var det pippidag!
 Gjorde ett nytt recept som jag hittade på VV-sidan, Rolf gav det 5 plus, otroligt men sant.
Jag letar fortfarande efter min tappade haka.


 Ugnsgrillad kycklingfilé med het ananassalsa och ris.
Fast jag gjorde fel märkte jag i efterhand. Man skulle göra salsan för sig, blanda ananas, chili och olja och ha det vid sidan om salladen.
Jag blandade ihop rubbet, fast det blev gott det med. Jag sa inget till maken.....
Salladen bestod av förutom salsan av babyspenat, sockerärtor, rödlök, mynta, gurka och koriander.

Mätt blev jag, orkade faktiskt inte allt, men prickade av 9 PP, en billig middag!
Har 7 PP kvar till i kväll, hur ska jag orka?

Snart dags för två nätters jobb, ska bli kul som vanligt. Ska lägga mig på sofflocket en stund nu och vila.

Men först en bild på mig! Kanske lite väl våghalsigt, men jag chansar.....titta inte om ni inte vill.
Jag härmar storbloggarna, dom lallarna kör ju oftast med detta.....

Dagens Outfit!

    Linne: Gekås
    Pippitröja: Gekås
    Baggyjeans: Gekås
    Skor: Reebok Easytone, grisrosa
    Glasögon: Favoptic
    Leende: Tillgjort
    Kamera: Nikon
    Sängen: Bäddad
    Viktminskning: Dryga 10 pannor!

     


    3 kommentarer:

    1. Grattis Ewa det syns verkligen du ser otroligt pigg och fräsig ut!
      Så jäkla duktig vilken pingla ;)
      Sussie

      SvaraRadera
    2. Jösses Ewa, vad smal du blivit! Nu får du allt passa dig när du är ute och går, en del människor som ser en snygging på promenad kan inte hantera sina bilar så bra, de kör i diket, in i lyktstolpar osv! Så du måste vara beredd att hoppa av gångvägen och rycka in och ge första hjälpen! :)

      SvaraRadera
    3. Duktig du är Ewa! Verkar funka med VV..! :) Ha det gott! Kram Madde :)

      SvaraRadera