3 maj 2012

Hej Jesus!




Godmorgon mina vänner och alla ni andra också!
Då har jag klivit på en liten ledighet på 4 nätter. Dessa dagar och nätter ska ägnas åt detta bl.a:
stadsbesök och date med Jesus, umgänge med mor, hysteriskt powerwalkande och firande av rar 51-åring.
Sen blir det naturligtvis det gamla vanliga såsom sparka sig trött i soffan med Iphonen i ena handen och datorn i andra.

Nattens arbete var katastrofalt lugnt! Alla sötnosar på Viggens dagisavdelninge.....nej demensavdelning valde att sova. Faktiskt nästan samtidigt också. Nån rar tant höll igång lite längre och var sur för att jag? JAG hade tvingat henne i säng.
Vilket jag förstås inte hade gjort. På det här stället får man vara uppe hur länge man vill!
 Hon satte sig senare och tittade på tv med mig men det var inte bra det heller, då var ljudet alldeles för lågt och programmet var ett jävla skitprogram.
(lite lät hon som Rolf brukar låta på kvällarna)
 Jag går och hänger mig sa hon och smällde igen sin dörr så takskivorna rasade ner.

Hade en ny nattsjuksköterska i natt, med stark betoning på just ordet NY! Hon gick vilse!
Inte bara en gång.
 Hon hittade inte hem till sjuksköterskeexpeditionen, jag la ut brödsmulor så hon kom rätt. Skoja!
Jag följde henne tillbaka men hon verkade helt off och var nog  inte vara den vassaste kniven i lådan direkt.
Sen hittade hon inte trapphuset till nedre våningen heller......
Saknar mina nattsyrror, dom behövde man aldrig leda tillbaka till någon expedition. Dom var/är både självgående och smarta!

I kväll är det julklappsutdelning!
Jag och maken ska träffa Jesus. Jesus, denna person som alla talar om men ingen har sett.
Som typ Stålmannen.
Jag fick biljetter till Jesus Christ Superstar av min rara man i julklapp (han vet att jag gillar Ola Salo)
Och ikväll är det alltså dags!

Jag ska åka 17.45-tåget medans lille Rolf väntar andäktigt kvar i stan på sin lilla fru.
Ska bli otroligt spännande att se denna uppsättning som har fått så bra recensioner av pressen.
Halleluljha!





 Vi sitter på betryggande 13:e raden på parkett. Värre var det när Åsa och jag en gång för länge sen såg en annan uppsättning av Jesus Christ Superstar på Filadelfiakyrkan i Nueva El Stockholmo.
Då hade en annan favorit, Martin Stenmarck huvudrollen och kom in endast i klädd nåt lakan virat lite slarvigt runt kroppen. Vi satt på första bänkraden då och han stod väldigt nära oss....visste inte liksom var man skulle färsta blicken...

Ja, i alla fall så ser jag fram emot detta och måste snart börja vimma mej.
Kan hända att det dyker upp något mer inlägg här under kvällen.










Ola Salo.....är ett klockrent palindrom! Blir likadant hur man än läser det, fram eller baklänges.
"Ni talar bra latin" är också ett palindrom!

Ja, där lärde jag er något nytt! 

1 kommentar:

  1. Ola Salo, olaS alO, hehe, det har jag inte tänkt på!

    SvaraRadera