19 maj 2012

Loppcirkusen som försvann



Godmorgon lediga lördag!

I natt hade jag svårt att somna, beror förstås på att jag sov ända till 15.30 och var inte det minsta trött.
Somnade till slut och sov till 9.00. Då var förstås redan pensionären uppe. Han hade hunnit med både dusch, frukost och läst Aftonbladet på paddischen.

I går kväll inbillade jag mig att Gustav fått loppor, det är tydligen jättevanligt med kattloppor.
Han kliade sig ett uns mer än han brukar, fast jag är säker på att det berodde på nån fästing som bet snett och irriterade honom, han har många såna elaka inneboende.
Jag tokgooglade, hittade en sida där det stod att enda sättet att bli av med kattloppor var att gasa ut dom ur huset!.....fast man skulle helst ta ut katten först.
Såklart så gör man inte så längre, det räcker med att köpa ett fästing och loppmedel på Apoteket.
Något som jag alltid i förebyggande behandlar honom med. Fast i år har jag inte gjort det än.
Slarvig och oansvarig matte!

Jag gjorde ett annat test på honom för att överbevisa att han är en loppfri katt. Jag kammade honom medans han låg på ett vitt lakan. Det enda som kom ur pälsen på han var granbarr, blomblad, jord och Rolfs hörapparat.

I morse hängde jag och fjorton pensionärer (bl.a mamma) på låset till Apoteket.
 Nu är han behandlad med spot-on vätskan på två ställen på ryggen.


 Man fick så generöst ett Sommarkit för hund och katt med på köpet. Som typ cykel på köpet....fast utan cykel.
Jag blev glad och Gustav också.....spännande vad kunde det innehålla?


 ...men sicket skämt! En liten namngrej att hänga på halsbandet, en broschyr och en trasa att torka av glasögonen med. Gustav har inga glasögon!

Snart ska jag åka till mamma. Vi ska fredagshandla idag, på en lördag!  Jag kallar det för lördagshandla!
Hon har redan frågat tre gånger om jag har bråttom och är stressad, och jag svarade JA SOM FAN!

Nej, det gjorde jag förstås inte....fast jag hade god lust!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar