6 maj 2012

Lilla söta Ingrids stora dag!


 I går var vi på födelsdagskalas hos finaste Ingrid, som fyllde 50+.  Hennes make var dock lite klen, febern höll hans kropp i ett järngrepp....eller inte.
37,7 i temp på en man ÄR allvarligt! Men vi behövde som tur var inte göra några livsuppehållande insatser utan han orkade hålla jämn takt med oss andra friskisar. Tror sjukdomsbilden var en aning överdriven......

Vi fick avnjuta en delikat sallad som innehöll det mesta av det jag gillar allra mest.
Handpillade räkor, ägg, avocado, champinjoner, crabsticks, gröna runda ärtor, gurka, tomat, sallad och gud och hans moster! Till det två olika sorters dressingar, en för fetknoppar och en för dom som kan tänka sig bli fetknoppar.
Baguetter och vitt vin och vi njöt allihopa! Jättegott som vanligt i köket på Poppel.


 Efterrätten gjorde inte mig besviken i alla fall. Jordgubbar, grädde, vaniljglass och maränger!
Hade garanterat kunnat äta upp hela kristallskålen och dess innehåll alldeles själv!
Men det gjorde jag inte!
Jag är ganska säker på att jag höll mig inom ramarna. Hade 18+49+24 PP är fläska i mig.
Hade många PP med mig hem igen, någon måtta på gofflandet får det vara.


"Det är gästen som gör festen" står det på servetten. 
Dessa köpte jag till Ingrid på Gekås, tyckte det var passande.

Klockan 22.30 höll Rolf på att somna av olika anledningar. Så vi tackade för oss och gick hem.
Hemma möttes vi av en liten ensam och ledsen lurvig vän som blev glad av att se oss.
Rolf somnade inom två röda medans jag hade lite kontorsarbete att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar