25 maj 2012

Nyfriserad Prins!



Har varit min andra sväng till Bålsta precis. Den här gången för att lösa ut Gustav hos veterinären.
Nu ser han ut som en riktig gatkatt och jag är rädd för att han kommer bli retad av dom andra katterna på gatan.
1125:- fick jag betala. Dyrare än när jag var till frissan i tisdags. Fast jag blev ju inte sövd, skillnaden på Gustav och mig vid besök hos frisören är att jag gillar när någon pillar med min kalufs.
Gustav gör det inte!
Nu ska jag bara försöka få han att vila lite. Han är matt och vinglig efter sömnsprutan, han får inte gå ut ännu på ett tag.

Själv ska jag strax åka för tredje gången denna dag till Bålsta. Mia och jag ska till Pomona och bli s.k avtackade för lång och trogen tjänst.
Undrar om röda mattan är utrullad? Blir det presenter och tacktal? Kanske tårar?

Lite bilder på strykarkissen! SKRATTA INTE!





 Tror nog att det finns några som undrar varför jag väljer att raka min Prins.
Två anledningar, den ena för att en blandraskatt som Gustav får massor med tovor i pälsen som inte går att kamma/reda ut. Dom sitter hårt ända in på huden och detta gör att han blir irriterad. dom gör ont, enligt veterinären.
Allting fastnar i pälsen som ger tovor. T.ex granbarr, kottar, blad, pinnar och t.o.m en daggmask har vi sett en gång. Inte så trevligt!
För det andra: Värmen! Han har sju cm lång, tät päls som gör att han lider nåt så ofantligt under sommaren. 

Oj, dags för lunchen! Var är min smoothie?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar