11 maj 2012

Fix och färdigt med det mesta!



Fredagshandlingen med mamma blev inte alls bra, kom så mycket ur denna mun så jag inte ens orkar ta upp det här. Sen var jag ju såååååååååå stressad också, mmm verkligen.
Blev inte bättre när jag avböjde fikat för att åka ner till båten och utfodra Rolf och Niclas som jobbade hårt med båthuset.

Fick i alla fall 97 € av henne som hon haft liggande sen hon reste sist. Du kan ta dom här för jag kommer ju ingenstans längre. Men du far ju omkring hela tiden! Precis, rätt uppfattat!
Oj, vad jag far omkring. Både på Gekås och Willys går det fortfarande att betala med svensk krona.

När vi tjabblat klart så åkte jag direkt till vår lokala korvmoj och beställde två stycken 150 gramsmenyer.
Jag är inte direkt stamkund där och Farouk som ägaren heter skrattade och sa att det var 4 år sen du var här sist. Bra minne!
Det var när vi renoverade köket, då blev det en del hämtmat hos honom.

Sen i snabb fart ner till båtklubben där mina två grabbar nästan var klara. Dom blev glada för maten och båda verkade för ett ögonblick glömma att dom är viktväktare.
Nu behöver ju inte Rolf vara så noga, han har nått sin idealvikt och kan gott unna sig lite god korvkioskmat.


M/S Nari väntar på att ta in vatten....lite nervöst vid sjösättning. Träbåtar tar in vatten eftersom dom legat på land och torkat under vintern. Ett år så nästan försvann hon.....plupppluppplupp.
Man får ha många pumpar igång hela tiden tills hon har tätat sig.
Men vars är kapellet då? Jo, idag inlämnat på tvätt och impregnering.
En 45-kronors Julapressenning duger bra.


 Grabbarna Grus äter lunch med sjöutsikt!


För en stund sen trotsade jag mina onda framben och gav mig ut på PW ändå. Smörjde först in skenbenen med vit tigerbalsam.
I med lurarna, på med solglasögon för att solen faktiskt lyste både värmande och härligt.
Gick åt skogen, var tvungen att vända efter 15 minuter. Gjorde ont som aldrig förr.

Åkte till Karlssons och handlade lite presenter istället. Rolf följde med, han köpte en påse Haribounappar. Hans favoritgodis. Fruktsmak, lägg det på minnet om ni ska ligga på plus hos den mannen.

Snart ska jag fixa fredagspajen, Rolf sköter själva pajdegen och jag resten. 
Hinner väl med lite vila innan avfärd till Flottis. Undrar om mina sköna tanter vill se hockey ikväll?
Det spelar nog ingen roll för dom bara dom får sina goda Skogaholmslimpmackor med ost (korv?!) och saft av mig så är dom mer än nöjda.






1 kommentar:

  1. Du ska ha det där linimentet som är som ett stick, svinstarkt, då kan man spela både innebandymatcher och fotbollsmatcher med benhinneinflammation:)

    SvaraRadera