15 maj 2012

Glad Ewa


 Gustav slappade i soffan i går. Men huvudet på kudden och armen/frambenet över ansiktet. Det riktigt lyste...Var god stör ej!
Han har mest sovit idag Prinsen, men jag tog några kort ändå. Som vanligt ser man nästan aldrig ögonen på honom.


Inga ögon......


 inte här heller......


 Kinesögon......


Stora ögon!

Känner mig glad idag. Först så kom taxfreekatalogen som ett brev på posten. Sen damp det ner ett paket i brevlådan med kläder beställda till mig. Schysst brevbärare som lägger det i brevlådan!
Och kan ni tänka! Jag är nu utrustad med BÅDE bikini och fyra fina toppar. INTE i tältstorlek!
Härlig känsla att komma i toppar som är tre nummer mindre än tidigare = glad Ewa.
Vill redan här påpeka att det inte är någon idé att tjata om bildbevis på mig i nyinköpt bikini.
Det nöjet vill jag inte glädja er med....

Har även gjort lite nytta på eftermiddagen. Storhandlat åtta middagar på Willys.
Känns duktigt och välplanerat, det här kommer det serveras i Pettssonska kommande vecka:

  • Biff Stroganoff 
  • Wokad fläskfilé med massor med grönsaker
  • Grillad kyckling med het ananassalsa
  • Fyllda färsbiffar
  • Makaronilåda
  • Nigellas kycklingklubbor på rotfruktsbädd
  • Köttfärssås
  • Grillad fläskarré
Såklart med ris, pasta eller potatis där det passar. Massor med sallad, rotfrukter och annat grönt.
Kan bli bra tror jag, men såg nu att det inte finns en enda korvmeny inlagd.....
Det åt vi igår, det får räcka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar