19 augusti 2012

Diggiloo 2012


 Då ska jag försöka återge er kvällen som upplevdes igår på Diggiloo i Ulriksdals Slottsträdgård.
Av bilderna att döma så hade vi skitkul, som alltid i glada vänners lag, Kikkifestisar och schlager!
Här vilar inga ledsamheter utan det är klackarna i taket från scratsch.


På plats i gröngräset. Fossilerna från yttre rymden bakom oss tycker jag ni ska titta lite närmare på!
 Dom satt som fastgjutna i sina stolar och störde sig EXTREMT mycket på när vi stod upp och sjöng med, som alla andra också gör när man har platser i gröngräset.
Alla i gröngräset utom dessa kvarlevor stod upp hela kvällen.
Tycker man det är störande så väljer man då istället parkettplatser...puckon!
"Ursäkta....kan ni sätta er ner, vi ser inte!" Vi är på konsert, då är det jäkligt svårt att sittdansa om man inte är rullstolsburen förstås. Då har man inget val.
Dom ledsnade till slut och flyttade ut en bit......


Här värmer vi upp med dans från scenen ledd av Kristian Lotus, ni vet han som var med som proffsdansare i Let´s Dansce. Vi försöker hänga med så gott det går till Diggilo diggiley.
 Jag var nog bättre på texten än på dansen.....men försökte förstås sätta några klassiska moves.


 Picknicken uppdukad.
Tanterna bakom delade på en HALV flaska rosé, torftigt!


Daniel Karlsson mer känd The Moniker


 Vi hade bra platser, såg bra men var grymt chockade över alla döda fiskar på parketten.
 Dom applåderade knappt och rörde sig inte alls........kanske var dom förlamade eller nåt. Eller ännu värre förlamade OCH döva.


 Fina flickor hugger in på den svulstiga buffén.


 Ståupparen Thomas Pettersson är grym, vi skrattade så vi fick ont i magen. Tanterna bakom passade på att ta kisspaus, rosévinet tryckte på kanske.......dom tyckte inte detta var kul.


 Vems son det här är går inte att ta miste på med det här fina håret. Söt kille som gärna ville vara med på bild tillsammans med Tant Marie.


 Här sitter vi och har det bra!
Tjopp tjohej!


 En liten tragisk incident som jag var tvungen att bevittna......jag spillde ut ett helt glas av vinet i den lånade stolen...
Onödigt, på så goda droppar och fin stol. Tanterna bakom smålog åt mig, och tyckte nog att det var rätt åt mig.


I år lyckades vi inte få någon bild på oss alla, men denna få duga.
Vi tänkte fråga tanterna bakom, men som sagt tror inte dom hade ställt upp på det, sen hade dom nog problem att ta sig upp ur sina Brassestolar....
Det fattas en på bilden....vilken?
 

Jag kan försäkra er om att hon är helt normal denna kvinna!
 

 Mörkret faller över Ulriksdal men vi håller igång......


 .......ja för sjutton, här vilar som sagt inga som helst ledsamheter.


 Nu är vinet slut, maten slut,  showen slut och tanterna har gått hem för länge sen. Tror dom skyndade sig så att det inte skulle bli köbildning vid utgången och sen ville dom inte missa sena reprisen av Antikrundan.


Bani var så snäll som kom och hämtade oss, var ju liksom ingen annan som ville. Utom Ingrid men hon har inget körkort.

Sammanfattning: 
En mycket rolig kväll tillsammans med mina rara vänner. 
Själva showen var lite av en besvikelse i år, inte alls så bra som den brukar.
Inte mycket schlager alls utan mest stillsamma låtar. Publiken var ett skämt, dom flesta verkade vara som jag redan sagt förlamade och döva. Ingen fart alls. 
Men självklart fanns det bra saker med showen också t.ex när Loreen härmades med dans och allt, parodi av Ranelid gjord av Lotta Bromé var sjukt kul.
Thomas Pettersson ståupperi var skitkul, sen ett litet kort schlagermedley på slutet, tyvärr alldeles för kort.

Ska vila lite nu......vaknade 5.00 i morse med huvudvärken från hell och en smak i munnen som definitivt inte smakade hallonpaj.
Men efter en Ipren och fortsatt sömn så var jag återställd, lite trött som sagt bara.

 

3 kommentarer:

  1. Nu är ju jag lite trög... Har suttit ett tag och försökt lista ut vems son det är...
    Molles? Eller hon i äntligen hemma, hon som alltid är så glad och gör knasiga grejer (kommer inte ihåg vad hon heter)? Var det inte någon i årets idol som också hade väldigt lockigt hår? Eller han kanske var mulatt och lite för ung... Åh, jag känner att jag inte hänger med här! Hjälp, håller jag på att bli tant nu?!?

    SvaraRadera
  2. Och jag funderar så mycket så jag glömmer att kommentera det andra! Illa! Tur att ni var där så att det blev lite drag på stället! Jag tycker det är så himla tråkigt när publiken sitter som döda sillar, vad ska de ut och göra då? Stanna hemma! Fast en i kommunen världskänd regissör nära mig säger "man kan inte tvinga en publik att applådera" Det är synd tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Bra Cathrine! Fast jag tror du menar Mojje fast du slant på tangenterna så det blev Molle istället.

    SvaraRadera