3 augusti 2012

Inget roligt alls!



Sen fredag och inte ett ord från eran favorit! Jag skyller på ett par saker: klen, oinspirerad och uttråkad.
Känner mig allt annat än frisk, det kliar och gör ont i halsen, snoret rinner och jag känner mig matt.

 Idag var planen att jag ensam skulle åka till Skavsta och hämta mina finingar Emilie och Jogge som varit i Rom i två veckor.
Rolf hade ingen lust att följa med eftersom han hade en del att göra hemma sa han, klippa gräset bl.a.

Nu regnade det förstås på förmiddagen så gräset fick växa på sig en bit till och helt plötsligt skulle han med.
Jag var tacksam då jag inte kände mig 100 och det tar ju ett tag att köra till Nyköping.

Såklart skulle vi ta våran opålitliga bil som varit på verkstaden ett antal gånger samt att den ska in igen nästa torsdag, han ville se om den höll?!
Olämpligt att prova det när vi skulle åka så långt tyckte jag.
Hade jag fått bestämma hade jag tagit Jogges bil. Den är ny, fin, nyservad och med fungerande AC.

Nu höll våran som tur var men vi blev kraftigt försenade hem eftersom dels planet var en timme sent och sen var det köer genom hela stan som alltid.

Hemma igen stöp jag i säng och sov ett par timmar.

Det var härligt att få krama om dom efter nästan två veckor!
Vi fick som alltid finfina italienska delikatesser. Dom vet vad vi gillar!


Färsk ravioli, parmesan, korvar och så dessa fantastiskt goda platta persikor.

Tack snälla ni!

Nu ska jag fortsätta med det jag är bäst på, nämligen hänga i soffan och glo på OS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar