23 augusti 2012

Bara Vara del 4


 Jag veeeeeeeeeeet..........jag undrar också när jag ska bli vuxen?! Men det här skrattade vi åt ett bra tag igår första gången vi åkte förbi.
För en gångs skull tyckte jag Tråryds ungdomshulliganer/klottrare har lyckats. Sjukt kul!
Larv?! Kan man bo där, larvigt va?!


Bra namn på en optiker!
 





Efter en hel dags vistelse i denna småstad så har jag konstaterat en sak! 
 ALLA butiker, restauranger och annan affärsverksamhet har namn med namn i, endera förnamn eller efternamn.
Här har ni några exempel!

I går åt vi på Gabriels Pizzeria. 

Vidare har jag idag passerat:
  • Almas Hus
  • Andeens Kläder
  • Fagerbergs Herrekipering
  • Hanssons Kiosk
  • Junggrens Ur&Guld
  • Kjellbergs Blommor
  • Lindquist Järnhandel
  • Lundgrens Tobak
  • Greens Optiker
  • Cindys Beutybox
  • Haags Gummi

Men fattar ni!? Allt detta i bara Vara!
 Sen finns det ytterligare affärsnamn med en liten "knorr" i, jag syftar på inredningsbutiken VaraHemma och frisersalongen VaraFin.
Fick genast en egen liten affärsidé, en resebyrå. Skulle naturligvis heta VaraBorta....hahahahahahaha! 
 Eller min nya arbetsplats, ett demensboende, kunde heta VaraGammal eller kanske ännu bättre 
VaraBorta, fast just det, det var ju resebyrån.Tvetydigt det där ordet "borta"

Nu ska jag ta en powernap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar