25 augusti 2012

Vara i Vara



Är lite dagvill idag, fattade inte riktigt att det var lördag när jag slog upp dom bruna.
Kan lätt bli så när man varit på husmorssemester och egentligen skulle jobbat i går natt.
Fast jag gillar att ta ledigt fredagen när man ska jobba helg. Helgen blir så mycket kortare och lättare då.

Gustav var nöjd i går. Han sov med mig i knävecken ända tills 03.00, så mysigt!
Idag blir det en riktig slödag, ingenting på agendan mer än att handla lite på Willys, hetsäta vindruvor och sen jobba i natt.

Just de! Igår när jag strövade omkring lite i Vara medans jag väntade på Erika så hittade jag ytterligare flera butiker med namn. Helt jäkla otroligt!

 Börjar bildvisningen med Vara Stationshus. Undrar hur det gick till när den här färgen valdes?
Hade alla rösträtt i kommunstyrelsen eller var det bara dom färgblinda tro?
Tycker personligen att den är lite lätt skrikig....och vad är det för en konstnär som skapat den färgglada ormen på taket? Tror inte det är Ernst Billgren i alla fall
 Lena
 Jenny
 Alma
 Caroline
 Marica med c
 Janson med ett s
Lundmark och Karlberg

Vidare missade jag att ta kort på Frisör Carlman.
Summa summaro: I detta lilla söta Vara så har jag då sett 23 st affärsverksamheter med namn.
Skojigt tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar