23 oktober 2013

Plötsligt händer det...inte!




999 840:- så mycket fattas det för att jag skulle bli miljonär i dagens Trisskrap vid köksbordet.
Fast jag är glad ändå, gick med vinst och man får vara glad för det lilla.
Dessa 160 ljuvliga kronor lägger jag i sparbössan.
Om jag nu hade vunnit dessa 999 840:- till så hade jag blivit glad som en lax och såklart generöst delat med mig en del till behövande.
Dom behövande i detta sammanhang är naturligtvis mina barn.  Där finns det mycket på önskelistorna.

Vidare skulle jag bjussa Rudolf på en 24-timmars till Åbo...haha! Aldrig i helvete att jag åker på kryssning, i alla fall inte till Åbo! Kanske bättre med Torsk på Tallinn. Det var en trevlig stad.
Nej, men kanske en kryssning i varmare farleder typ Karibien. Fast vi närmare eftertanke så gillar jag inte båtar, tänk om vi drunknar, stöter på ett isberg eller det blir tjocka?! Brrrrr...läbbigt!
Nä, då får det bli en solsemester i Thailand...fast det vill inte Rolf. Han gillar inte Thailand.
Han blev ju fruktansvärt sjuk där en gång och hamnade på hospitalet och sånt sitter i.
Men herregud, han gick ju ner 10 kg på kuppen, var väl bra? Man måste se positivt....
Nähäpp, vad ska jag hitta på då då? USA vill jag till igen, men det vill inte Rudolf. Otäckt land enligt honom, fast han aldrig varit där. Han vet sånt bara. Han vet mycket min egna lilla allvetare.
Turkiet? Inte det heller, där kan man citat; "få en bomb i huvudet"
Det slutar nog med att vi blir hemma och kanske lika bra det, vi har ju faktiskt inte vunnit den där  miljonen än...
En annan idé är att ladda på mitt Accesskort med dom vunna 160:-, då kommer jag ju i alla fall till stan fram och åter.


Vilket jäkla svammel om ingenting jag fick till där!  Kan bli så när hjärnan går på sparlåga. 
Har idag inte gjort något vettigt utan bara vilat mig i form.
Och sen en liten tur till Willys, den kommande fredagshandlingen är inställd på grund av att jag sover den dagen.
Ska snart börja med den kulinariska höjdpunkten, idag ett nytt recept med pippi.

Sen vill jag gratulera två av mina trogna fans som faktiskt fyller år på samma dag, just idag!
Grattis Catta och grattis Sandra! Hoppas ni har en bra födelsedag!

PS: Matte är inte min starka sida.....60 x 2 blir väl ändå 120:-! Jag ville bara kolla om ni var vakna! Haha!
 
PS nr 2: Jag dööör av skratt! Det blir ju för fasen 180:-...och JA jag hade 2:a i matte!
180 x 2 = 360:---TACK MATTESNILLET YVONNE!

4 kommentarer:

  1. Va kul med vinst Ewa, men ja får summan till 180 *2 =360 kr så nu kan du åka längre :D Eller ur?! Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hahaha ja det stämmer 120 blir det ;) ville så gärna att beloppet kunde räknas 3 gånger innan *2 :D.

    SvaraRadera
  4. Hahaha ja det stämmer 120 blir det ;) ville så gärna att beloppet kunde räknas 3 gånger innan *2 :D.

    SvaraRadera