25 oktober 2013

Bra fredag!



Efter århundradets jobbigaste natt där ALLA små lila troll valde att INTE sova. Alltså hur slut var jag inte i morse? Dessutom med en rygg som totalt havererat och JA jag måste skärpa mig och söka hjälp. Det här håller inte!
En halvtimme innan dagpersonalen kom var jag näst intill medvetslös och var tvungen att gå ut i trädgården en stund för att lufta mig, ja herrejävlar.
När jag kom hem gick jag raka vägen till sängen utan vare sig passera kylskåpet, dusch eller tv.
 Så! Nu har jag gnällt klart, kändes bra!

Vilken eftermiddag jag har haft:
  1. Erika har kommit hem på höstlov, älskart!
  2. Jag har köpt låsmuttrar till bilen som blev glad!
  3. Ryggen känns något bättre efter förmiddagens konstanta ryggläge i ett par timmar.
  4. Fyllt upp vinkylen, gillart!
  5. Köpt närproducerat ekologiskt ryggbiff och köttfärs, fantastiskt gott!
  6. KÖPT NY IPHONE! OJ VAD KUL!
  7. Erövrat jordens bästa platser till Finalen av Melodifestivalen! Kan bli TV-tid och jäkligt hett om ansiktet om det blir pyroteknik på scen....untz untz!
Som ni ser har jag konsumerat en del men såklart bara viktiga saker!

 Det blev en vit telefon. Den rosa var inte rosa i mina skarpa ögon utan mer åt det orangea hållet.
Den gick fetbort.
Trodde det skulle vara kö in till Tele2-butiken i Bålsta men icke. En mycket trevlig serviceinriktad och saklig kille hjälpte oss med köpet.  Förklarade allt och lite till som gjorde oss till nöjda kunder.
 Kontoret har öppnat! Erika köpte en ny hon med hennes gamla Iphone var i ännu sämre skick än min. Fullt upp att installera, säkerhetskopiera, pilla med simkortet, memorera nya pinkoder och lite till. Kul var det och så bra det blev!
 Den lilla raringen hälsade artigt på mig på flera språk vid igångsättandet.
Språkbegåvad likt sin mor! Valde svenska för enkelhetens skull.
 Handlade bra kött av Sune som hängde utanför Bålsta Centrum. Kommer garanterat fortsätta göra det, inte speciellt dyrt och framför allt mycket godare!
Rudolf brassade hamburgare av köttfärsen och dra mig baklänges vad gott det var, otrolig skillnad!

Med ett glas vin, min lilla Applefamilj, Erika, Gustav och än så länge en vaken Rudolf och Idol på tv´n så blir kvällen fulländad!

Ha det bra ni med så hörs vi säkert senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar