4 oktober 2013




Var i väg en snabbis till Norrboda. Längtade så förbannat efter Carlos, har ju inte sett honom sen i tisdags!
Fast huvudsyftet med besöket var egentligen att jag skulle lämna busskortet som Emilie behöver i morgon.
Redan när jag klev in i porten så kände jag doften...........doften av mat, luktade så otroligt gott. Förstod att det var mästerkocken Jogge som rörde runt i grytorna två trappor upp. Såklart hade jag rätt!
 I kväll vankades det hemgjorda gnocchi (bara det, hemgjorda när det finns färdiga på påse!)
och sen färska musslor i någon magisk såshistoria som smakade himmelskt när jag satte ner en tesked för provsmakning.
Blev såklart erbjuden att stanna på middag men avböjde och åkte hem till Rudolfs egengjorda hamburgare......snark.
Ganska gott det med tillsammans med ett stort glas kall lättmjölk. Är det fredag så är det!

Förresten tror Rolf att vi ska åka till Åland i morgon.....så fel han har!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar