11 oktober 2013

Landskamp med Lux



Fredag idag om nu någon mot förmodan inte har greppat det. En fredag med landskamp, spännande.
Oj, vad jag skulle vilja vara på Friends Arena i kväll, men biljetterna är slutsålda så televisionsapparaten får duga bra.
Har bullat upp med lite gotte som jag tror och hoppas gör så Rudolf håller sig vaken i alla fall till matchstart.

 Annars så har jag haft en behaglig dag så här långt. Sov ända till 8.30, såsat runt härhemma tills det var dags att hämta mamma vid 13.00 för handling på Willys.


Fick fundera en stund, modell längre när jag försökte tyda vad jag själv skrivit på notan.
Lux....?! Nej, vi använder ju flytande tvål! Kex! Just det och och illaluktande ostar var fredagsmyset..
Sen döpte jag om parmaskinkan också, till skinkaparma. Ibland undrar jag allvarlig hur det står till i huvudet på mig...blir rädd!

Gör en trevlig paj idag till middag. Improviserar galet och utan bälte och fyller den med lux....haha, skoja!
Nej, men färsk sparris, soltorkade tomater, oliver och sen skinkaparma uppepå när den är klar i ugnen.
Blir  förhoppningsvis en kioskvältare tillsammans med ett glas vitt, eller vad tror ni?

På tal om bälte. Hade tänkt prova att Carlos får sitta med hundbilbälte i bilen nästa gång han åker med mig. Tror han kommer att gilla det.
Hittade en rolig bild på nätet...

l

Vilken sötnos! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar