26 oktober 2013



Hello!

Hur har ni det i höstrusket?
Kom just hem från min lilla mor och vi pratade bl.a lite om väder och vind.
Jag sa att i Skåne verkar det storma idag. Det tyckte hon inte gjorde så mycket för det skjuts så många där ändå.
Eehhh? Fattade inte riktigt vad hon menade, men men.
Vi har alltså fredagshandlat i dag på en lördag istället för igår, då jag sov och senare konsumerade vilt som ni vet.

Mysigt att äta lördagsfrukost med Erika idag. Jag sov länge, klev inte ur luslådan förrens klockan var efter 10.00, underbart.
Våra små rara vänner Ingrid och Micke kom på tolvfika, var länge sen vi sågs.
Blir så när ekorrhjulet snurrar, ibland något för fort.
Kul var det i alla fall att snacka lite skit med dom. Pojkarna satt i köket och diskuterade varmvattenberedare och vi flickor i varsin schäslong för tjejsnack.

I kväll ska jag göra grekisk pyttipanna, är jättegott om jag minns rätt. Emilie gjorde det en gång för länge sen. Fläskfilén ligger och gottar sig i en trevlig marinad så länge. Och sen ska grönsaker och potatis skivas i bitar samt den kalla såsen tillredas. Bild kommer kanske om det ser bra ut men blir det pannkaka?! så besparar jag er detta.

Svammel, svammel svammel.......blir så ibland! Ganska dött om idéer idag....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar