6 oktober 2013

Pulled pork och mer tjåklad!



Det är väl lika bra att köra på med ett inlägg till när man ändå är i gasen!
Vi var till Norrboda, till min absoluta favoritrestaurang...Jogges & EmiliesTrattoria där allt smakar himmelskt!
Har ni inte varit där så är det verkligen på tiden att ni bokar in ett besök. Kan vara lite svårt med öppettiderna, men gör ett försök.

Idag stod det pulled pork på menyn, en långstekt karré från den amerikanska södern.
Den hade stått i 125-gradig ugnsvärme i åtta timmar och blivit både rubbad med smakrika kryddor och penslad med en massa godsaker under tillagningens gång.
Resultatet?! F.Ö.R.B.A.N.N.A.T. G.O.T.T!

Den pullade porken serverades med gott, grillat surdegsbröd., Jogges guacamole, lite olika Joggesalsor, majs, tomater, sallad, oliver och sen minns jag inte mer...jag bara typ mofflade in........inte en macka utan...hrmmmm tre stycken utan att skämmas!
 Dessutom drack jag vin, på en söndag, är det OK?
Maria Montazamivinet som jag gillar extra mycket eftersom det varken ger dubbelseende eller huvudvärk.
 Dålig Iphoneblixtbild på en utav mina tre mackor.
 Till det italienska espressokaffet serverades av någon konstig anledning...choklad!
Just ja, vi hade ju varit på chokladfestivalen.
Den med hjärtat smakade gott!
  Den här killen är jag kär i! Allvarligt! Han är så fantastisk och imorgon kommer han ha en mormordag.  Längtar!

Nu ska jag sluta blogga för idag, borde sova istället men är tokpigg dessvärre.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar