24 augusti 2014

BebisTvättLängtan



Lugnet fortsätter över Solängen och jag och mina bästa kollegor hade i natt ytterligare en väldigt bra jobbnatt.
Mycket kaffe, mycket frukt, mycket prat, mycket städ, mycket högläge på min Diggilooskadade fot.
Mindre av luft, allvarligt! det är något radikalfel på ventilationen, finns för bövelen ingen luft. Alla tycker likadant och inte konstigt att vi gäspade i en rytmisk tretakt hela natten och var okristligt trötta. Och det är så här ofta just med ventilationen men det är inget fel säger dom som vet.
Jag har en teori...tror att ventilationen går ner i något slags sömnläge nattetid OCH DET ÄR OLAGLIGT, det vet jag.
Nattpersonalen om någon behöver också kunna andas bra luft?! Har druckit 4 liter vatten också under natten...helt onormalt det med. Gått med min Friskis&Svettisvattnenflaska i ett stadigt grepp likt en bebis med nappflaska.Sprungit på toa minst hundra gånger, tur att i alla fall det systemet funkar.

Nåväl, annars så har jag fullt upp med tvätt. Självförvållat och på eget initiativ såklart. Frågade Emilie om jag skulle hjälpa till att tvätta och stryka dom nyinköpta bebiskläderna så det var klart ifall Mini-Marängen flaggar för ankomst.
Så nu sorterar och tvättar jag för fullt, och det är så roligt! Länge sen man stod och strök kläder i storlek väldigt liten, 50 och 56.  Här hemma är det mest kläder i storlek LE nuförtiden.

  Den rosa högen är oroväckande liten.....tur att det är lön snart, då kommer högen växa!
Vittvätt 40 grader, Gustav håller koll så jag inte vimsar till det

Drömmer förresten mycket skumma drömmar när jag sover på dagarna. Dom flesta om bebisen. 
Idag drömde jag att hon föddes med grönrandiga strumpor som dessutom var för små.
Men Emilie förklarade sakligt att man inte fick byta förrän navelstumpen trillat av.
Jag är så sjuk i huvudet...!


PS: LE = Liten Elefant



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar