9 augusti 2014

TeOchKaka?



Godmorgon lördag, min familj, min släkt,  mina vänner,  eventuella ovänner och givetvis alla andra!
I natt verkade det som snarkmonstret hade ledigt, inget snarkade alls vilket innebar att jag sovit gott, ostört och i sängen. Härligt!

I dag ska jag, Emilie och Erika åka till Wenngarns Slott på Afternoon tea.  Det blir spännande och se hur det är och jag insåg nyss att vi kommer ju i alla fall inte frysa. Jogge ville inte följa med på vad han uttryckte sig "te och kakor" och Rudolf avstår av förklarliga skäl.
Blir säkert en tur runt i slottet igen, älskar att gå omkring därinne. Det är så spännande! Speciellt nu när jag läst på lite mer om all den fantastiska och sorgliga historia som slottet ruvar på.
Tänk allt som hänt där under dessa dryga 400 år? Alla som trampat på dessa grova träplankor som utgör golvet i vissa rum och nu går jag där med mina barn på 2000-talet, på samma plankor! Galet!
Alla vackra fönster, stengolven, stentrappan, alla fantastiska takmålningar som gör att man får nackspärr, lönnrummet och sist men inte minst källaren. Källaren med full aktivitet...
Om man bara visste en bråkdel om allt som hänt i slottet så skulle jag vara glad.

Ja, så ser min dag ut vad jag vet än så länge. Och det räcker långt!

Bild lånad från wenngarn.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar