5 augusti 2014

DansarRegndansen



I natt var det varmare än någonsin tyckte jag. Till och med i sovrummet och det hjälpte inte med att fönstret stod helt öppet. Gillar iofs inte när fönstret är så mycket öppet på natten, inte för att jag är rädd för nattliga besökare utan mer för att Gustav kanske plockar med sig någon sprattlande halvdöd kompis i munnen när han hoppar in.
Hämtade till slut fläkten och körde igång på maxfart. Blev oerhört bra men fasen vilket surr, gick inte att sova med den på. Stängde av och somnade till slut i det för stunden något mera behagliga klimatet.

Läser om den hemska svårsläckta skogsbranden i Västmanland och blir illa till mods. Så hemskt! Önskar jag kunde göra något. Nu senaste så har Norbergsborna fått rådet att ge sig av, men fattar ni? Det är ju fruktansvärt, vilket trauma!
Läste att det skulle ta ca tre veckor att få elden släckt om det regnar, hällregnar. D.v.s. det vräker ner i tre hela veckor, har väl aldrig hänt.  Men nu önskar jag det.

Nyss regnade det här i fem hela minuter droppade det minimalt, hade hoppats på mera.
Ska åka till mamma snart, Emilie och Carlos tänkte också hänga med. Hoppas hon blir glad av att se oss.

Var in på Emilies blogg och snodde lite fina bilder som Jogge tog häromdagen:


 Vad gör mormor i den där "lådan"?




Underbara hund! Vad jag tycker om dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar