12 augusti 2014

NattVakenPiggSomFan



Här sitter jag mitt i natten och bloggar som en annan dåre. Är mest för att försöka få tiden att gå lite, vill inte lägga mig riktigt ännu.
Är som piggast nu och skulle lätt kunna dra igång dammsugaren men med hänsyn till min sovande familj så avstår jag.  Får hålla mig till tystare göromål.
Så därför har jag vattnat blommorna och sorterat lite bland massa papper och tidningar i tidningskorgen.  Varför spar man på så mycket skit?
Måste förresten visa er dagens middag. Erika satte på sig kockmössan och roddade vant runt bland grytor och lock. Hon skötte det med bravur, smakade sagolikt och himla skönt att bara titta på. Fast jag var där nosade ibland frågade om jag skulle göra något eller plocka undan.  Kunde liksom inte hålla mig därifrån..duka blev min uppgift.


 Spaghetti al tonno e pomodorini, ett recept av Paolo Roberto,  min favoritkock. Och för er som inte är lika bra på italienska som jag så kommer översättningen här: Spaghetti med tonfisk och tomater.



Gustav har mest sovit idag och sedan den korta tiden han varit vaken så har han hoppat ut genom sovrumsfönstret en arton gånger sådär. Han är så rolig min lilla kisse!

Nä, vad säger ni, klockan är snart 01.30 man kanske skulle göra ett försök att titta på insidan av ögonlocken. Undrar vad som visas i kväll på den biografen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar