10 augusti 2014

InteSåMycket



Idag är Rudolf tystare än vanligt, sista dagen innan han återgår till jobbet. Denna gång med en annan syssla, nämligen driftschef och inte platschef som han tidigare varit.
Vet inte riktigt vad han tycker om det, ett ansvarsfullt och stort jobb. Han ska alltså vara den som ser till att allt fungerar.  Och med allt så menar han allt, vatten, värme, el, logistik, ja, typ allt!
Wenngarn är ett stort område med ett 70-tal byggnader och han är rädd att han inte kommer hinna med allt, dom borde vara två driftchefer.
 Fick med fem  stycken ALLT i tre meningar, rekord i upprepning!

Nyss åkte han till båten för att hämta sin kvarglömda hörapparater, han sa igår att han glömde dom, jag svarade att det är ingen skillnad och han svarade: VA?   Tycker jag var kul!

Igår fick jag tag i parasoll! Såg i går kväll en annons i BUB-bladet som jag ringde på direkten.
50:- för ett 160 cm parasoll i nyskick. Mamma blev glad och nu på förmiddagen har vi varit där och installerat det.
10 augusti i dag och det är exakt en månad kvar till beräknad datum för min lilla arvtagare. Tycker hon kan komma nu istället. Jag längtar så och jag är såklart inte ensam m att längta.

Längtar efter Carlos också, därför föreslog jag att vi skulle grilla tillsammans ikväll här hemma. Hoppas dom nappar på det.

Slutsvamlat för denna gång. Nu hög tid för lite kattgos, Greven har precis vaknat till liv och verkar vilja gosa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar