7 augusti 2014

TorsdagsUpdate




Har väl aldrig varit så glad av ett besök hos frissan som idag. Nu är jag klippt och enfärgad, håret känns fluffigt och skönt. Underbart!
Ser inte så glad ut på bilden men det är jag, är bara lite fundersam.


Efter frissbesöket så bladade jag rätt över otrafikerade korsningen ca 30 meter till Anne och Peter. 
Jag såg dom var ute och jobbade på baksidan. Det byggs en ny delvis inglasad altan med en liten bubbelplask att bada i. Det kommer bli superfint även fast det är mycket jobb kvar. Ser fram emot invigningsfesten där! Lilla fina katten Beethoven jamade förnöjt i skuggan.  Underbara raskatten med en päls som inte tovar sig.




Idag var tanken att vi skulle äta lite sill, sill i dill med potatis till. Men som oftast så frilansar Rudolf vilt. Blev kräftor, ägghalvor med aioli och räkor på, varmrökt lax, gravad lax, gravlaxsås. gräddfilsröra, tre olika sillar, färskpotatis, nybakat morotsbröd, stark ost, rostbiff, potatissallad och säkert något mer jag glömt. Ja, herregud en sån middag. Eller för att citera Erika "man blir nästan tårögd!"


 Gustav slappade i sovrummet, åt sina räkor därinne eftersom Emilie och Carlos också åt middag här. Han är nöjd att vara där och kan självklart hoppa ut genom det vidöppna fönstret när han vill.

Efter middagen sträckte vi proppmätta ut i varsin solstol på gräsmattan utom Rudolf som tog disken...fast jag erbjöd mig att hjälpa till. 
Tog en promenad med Carlos runt nejden, han pinnade på som aldrig förr min lilla sötfis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar