29 augusti 2014

HejDåNorrboda



Ville bara säga att flytten gick bra, allt är på plats men mycket återstår att plocka in på sina rätta platser.
Carlos tog det hela med ro tror jag. Vi åkte dit på eftermiddagen och Emilie visade honom runt i alla rum, Han nosade, tittade för att sedan upptäcka att han kände igen sina grejer.
Trappen gillade han inte, han ville varken gå ner eller upp. Emilie provade med att lägga godis på varje trappsteg men icke. Klart han kommer fixa den, han behöver bara vänja sig.
Slänger in lite taffliga mobilbilder orkar inte skriva så mycket. Har precis gjort klart Erikas födelsedagtårta nu såhär mitt i natten. Har inte hunnit förr, det har med andra ord varit full patte.
Hon fyller 27 idag men mer om det senare, måste försöka få lite bättre med sömn i natt än dom tidigare.

 Jaha, det är ska alltså bli pappas spelrum. Zlatan har också ett spelrum och säkert många andra också fast inte morfar..han spelar bara på stryktipset säger han.
 Här på den lilla tomten på framsidan kommer jag att kunna vistas fritt. Det ska bara upp lite hönsnät i häcken så jag inte smiter ut och skrämmer barnen med mitt skräckinjagande uttryck.
 Flyttkartonger i köket.....
 Jaha, här har dom ställt min hink med mat?
 Kanske borde få något att käka också eller är det för mycket begärt?
 Walk in closet? Inte mycket att walka in i men vänta när dom artonhundra sopsäckarna med kläder är upplockade då blir det bra!
 Det är tokdissar jag säger Carlos. "Hemma" på Norrboda så såg jag ut genom spjälorna och kunde hålla koll på grannens katt, snorungar, grannkärringar, bilparkeringen och andra hundar. Vad ser jag här??? Inte ett barronickel! Men morfar har lovat att såga ut ett fönster till mig. Men jag kommer inte se ett dugg i alla fall eftersom våran hörntomt ligger totalt insynskyddat.  Men såklart äppelträdet och förrådet kan jag ju glo på....kul! Kanske flyger det förbi en och annan gråtätting om man får vara glad....snark!
 Tror jag sover lite, det är jobbigt att flytta

 Flyttkarlen numero 1! Effektivare flyttkarl finns inte på kartan. Hyr honom, han är gratis och gillar att dricka kaffe i rosa lattemuggar SAMTIDIGT som han pratar i telefonen OCH rör sig framlänges. Gör om det ni!
 Usch, sicken otäck trapp. Hur tänkte ni nu? Ska jag behöva gå här, nähädu den gubben gick inte trots ni försöker lura mig med godis på dom läskiga trappstegen...MORMOR! BÄR MIG! HJÄLP!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar