10 augusti 2014

SöndagSkitGrisVardagSnart



Det blev ett förjäkla bra slut på semestern i alla fall. Lilla familjen som går i väntans tider kom på middag. Medans Emilie och Jogge stod i köket så gick jag en långpromenad med Carlos.
Var ute nästan en timme och vi gick runt slottet som vi brukar. Han var så duktig, pinnande på som aldrig förr. Märks att det nya hundfodret från Magnussons ger resultat, han har mer energi nu lillpalten.
Bajsar som aldrig förr gör han också och vi närmare eftertanke så har han inte släppt någon liten rökare alls idag som jag märkt. Dom brukar märkas!

 När vi nästan var hemma så passade Carlos på att ta ett dopp i en vattenpöl. 
Han var varm och ville svalka sig lite.
 La sig ner i det minst sagt smutsiga vattnet, sträckte ut och bara myste i kvällssolen.
 Jag fick lyfta upp honom, han ville simma mera.  
Och på ett ögonblick så blev han kvalificerad till Veckans Skitgris!

Lite bensprattel för att visa att hela magen var smutsig också.  Lyckliga hund!
Väl hemma så fick pappa Jogge släppa matlagningen och assistera mig med vattenslangen, 
fylla poolen och se blev det badning av hund. 
Det blir ett riktigt hundbad i badkaret hemma på Norrboda i kväll får jag hoppas.
Kvällens middag var så fantastiskt god, lite italienskt tema förstås.
Bruschetta gjord på lantbröd, grillad fläskkarré och sen raringarnas goda potatissallad som
 jag tjatat om tidigare. Den som innehåller potatis (!?), parmesan, rödlök, ruccola, 
körsbärstomater, balsamvinäger, olivolja. 
På bilden saknas grillad majs, grillad tomat och en klick bearnaisesås.

Blev faktiskt ett litet glas italienskt rödvin också, jihaaaaaaaai! 
Efterrätten serverades i plural. Emilie slängde ihop en äppelpaj med vaniljvisp som skulle räcka till halva gatan. Sen hade jag köpt jordgubbar som vi åt vaniljglass till. 
Är mätt nu! Och trött! Inte så konstigt kanske som jag har svullat.
Skönt med vardag igen och slut på slöa semesterdagar där matsaxen gått i ett.
Nu äntligen dags för RUTINER, MATLISTA, FRAMFÖRHÅLLNING, PLANERING.
Det här lallande håller inte. Undrar om jag kommer i arbetskläderna på tisdag?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar