18 augusti 2014

BästaGlasskiosken



Här kommer lite bilder från dagen, dagen då jag åt mjukglass hemma hos Anne i Bålsta. Familjens överhuvud tillika snäll make har alltså importerat ett rosa vidunder som levererar den godaste mjukglassen i stada! Min dröm har sedan barnsben varit att få manövrera spakarna och få glassen i ett fint mönster i struten. Avundsjuk? Mmmmmm. en smutta!







 Gott var det! Rånen hade Anne bakat själv...hur coolt är inte det. Sen dukade hon fram mängder av olika fina burkar med strössel och annat gott att pimpa sin glass med.

Jag valde rosa tema...såklart. Strössel och minismarties. 
























Vi satt i hammocken och njöt av sol, Jurakaffe och mjukglass! Senare kom Pia som såklart också fick intaga samma meny.
Dagens selfie blev med gullhönan Lotta. Ser ut som jag tvingar henne....men nejdå...skulle jag?

Snart dags att jobba, har sovit en kvällslur nyss. Foten är lindad, väskan packad och jag är laddad. Blir nog en bra natt håller vi tummarna för.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar