15 augusti 2014

HejPåEr



I går kväll var det 13 grader, 13 ynkliga grader. Jag låg i soffan under filten och frös. Är det någon mer än jag som känner hösteländet komma flåsande i nacken. Vill inte! Vill ha sommar året om.

Drömmer konstigt när jag sover. I går på dagen när jag sov drömde jag att Emilie fick barn. Inte på BB utan ute någonstans på ett bord.  Jogge var inte med, han och Carlos var och badade i stället. Bebisen var stor som en treåring och hade kläder på sig redan. Praktiskt! En pojke var det också.

I natt drömde jag att det brann runt omkring oss. Jag packade det viktigaste i en stor väska, Gustav, fotoalbum, datorer, min kudde!?, kläder. Sen sprang jag tillbaka när jag upptäckte att jag glömt Iphoneladdaren. Viktigt!
Fast vårat hus klarade sig som tur var. Denna dröm kommer såklart från allt man läst och sett på tv från den stora skogsbranden i Salatrakten häromveckan.

Fredag idag, skönt! Ska strax åka till mamma för en tur till affären. Hon vill till Lidl också då hon sett något lockande i deras reklamblad.
Blir Lidl i Bålsta eftersom jag är på jakt efter en räkbomb från deras fina Icabutik.
Denna bomb ska i morgon inmundigas på Diggiloo, vi får hoppas på ett regnfritt sådant. Just nu ser det sådär ut på alla prognoser.. skitåpannkaka också.

Måste sätta fart, sitter fortfarande i sovtischan...och morsan står säkert redan redo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar