17 augusti 2014

MatTemaPåKvällensSistaInlägg



Haft en bra söndag trots en smärtande fossing. Jag tycker kanske att den känns något lite bättre fast långt ifrån bra. Ska ta av lindan när jag lägger mig, blir intressant och se om svullnaden lagt sig något.
Har mest ägnat mig åt att ligga raklång och försökt haft högläge på foten. Måste kunna jobba i morgon, har en tuff vecka framför mig med fem nätter. Måndag, tisdag och hela helgen på röjavdelningen dessutom, där går man mycket...hela tiden snudd på. 


Har blivit bortskämd av familjen med massa gott att äta.  Erika fixade varma mackor till lunch och sen till middag så ställde sig Rudolf sin vana trogen köket och trollade fram en trerätters.


Den här skapelsen kallade han en "liten" räkmacka..Liten? Blev tvärmätt och god var den också.
Sen grillade han ryggbiff, sparris, tomater och paprika som vi åt tillsammans med ugnsrostad potatis och morötter.
Inte nog med det efter undanröjningen i köket så ställer sig karln och bakar sockerkaka!
Hur gott är inte det? Varm, nybakad sockerkaka till kaffet. Jag åt två bitar på raken.

Längtar efter Carlos!  Hans lilla gulliga mun och mjuka päls som luktar så gott. Hoppas vi hinner ses innan jag går i idé denna vecka. Kommer som sagt sova mest.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar