14 oktober 2014

BortaMatchx2



Kanske något att ta till sig för vissa i min omgivning?
Jag lutar mig tillbaka....frågan är hur länge?

Tisdag idag och jag känner på mig att den här ynka långledigheten kommer gå snabbare än snabbast.
Idag är planen so far att jag ska åka till Bålsta och köpa kattmat hos veterinären, sen vidare till Willys för veckans middagsinköp.
Tre förhoppningsvis smaskiga rätter har jag hittat i min gedigna receptbank:
  • Fiskgryta a ´la Skagen
  • Italiensk kycklinggryta
  • Pasta med räk och örtsås
Kommer bli skitgott får jag hoppas! På fredag får Rudolf fixa biffen eftersom jag ska på tjejmiddag hemma hos Ingrid. Som jag längtar! Hon är ju som ni vet förjäkla bra på att brassa käk och ta hand om sina gäster. Man blir garanterat proppmätt och ibland även pruttfull....haha! Skoja, salongsberusad menar jag.
Även på lördag blir det bortamatch. Då åker vi ner till Ådö för att ha en helkväll hemma hos Rudolfs bror Ulf med fru Gunilla. Dom ställer till med syskonmiddag och jag tror alla Rudolfs syskon kommer. Det blir trevligt och säkert ett jäkla kacklande och skratt.

Dags att sätta fart, hade tänkt försöka mig på en pw (om foten håller) när alla måsten är avbockade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar