20 oktober 2014

UpDate



Tänk att första natten alltid är värst att jobba. Var så himla slut i morse så jag trodde jag inte skulle kunna ta mig hem.  Inte blev det bättre av att jag var tvungen att vänta in sotaren också som skulle komma mellan 8-12.
La mig på schäslongen och dog lite tills han bankade på dörren klockan 9.20. Herrejäklar vad skönt det var att krypa i säng "på riktigt" när han äntligen gick.

Vaknade på eftermiddagen med kaffesug som vanligt. Gjorde en brandkårsuttryckning till Emilie. Carlos vankade runt med benen i kors, Emilie var sjuk med feber och förkylning och hade ingen ork att gå ut med kraken.
Så då blev det en tur i skogen med den lilla bajsnödige fransosen, och som han bajsade!
Vi hann med lite lek med röda bollen också och givetvis ingick gos med Stella också.
Hon var lika gullig som vanlig och vet ni vad hon gjorde? Hon log med hela ansiktet när hon fick se storebrorsan Carlos, så himla gulligt och mitt hjärta smälte. Tror dom kommer bli bästisar!
Tog ett varv in på Lidl innan jag åkte hem och kastade mig i soffan igen.

 Jobb i natt igen, nu på nedre våningen vilket jag gillar bättre. På nya avdelningen en trappa upp får jag tuppjuck, det är så in i bomben trist och ensamt. Absolut inget att göra natten som var, alla sov duktigt och jag höll på att bli galen av tristess. Tiden går så långsamt......! Gillar när det är lite mera action, då går nattens alla timmar betydligt fortare.

Gud, ett sånt trist inlägg det här blev då! Men en bild på mina gullungar kanske väger upp?







2 kommentarer:

  1. Så söt hon är.
    Ja inatt hoppas jag slippa hålla dig sällskap. Satsar på att sova som en stock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja hon är riktigt söt! Hoppas du får en bra natt!

      Radera