10 oktober 2014

ItaliensktÖstermalmGardellHelKväll



Sicken helkväll vi hade i går Catta och jag. Allt gick utan vurpor, felnavigering eller borttappade persedlar.
Vi tog oss utan att passera gå direkt till en supermysig italiensk restaurang vid namn Osterian,
Lo Scuttedos bakficka som låg precis mitt emot Maximteatern. Rekommenderas varmt och där äter jag gärna fler gånger.
Vi gick all in....här fanns inget att spara på! Först lite vitlöksbröd, där vi kom på att vi kunde delat på en portion när vi såg vilket lass som bars in. Sen valde vi sammalika varmrätt, "Linguine allo Scoglio" alltså spaghettityp med blåmusslor, vongole, scampi och annat massa gott.
Det smakade fantastiskt! En hel flaska ekologiskt vitt vin av modell husets var extremt lättdrucket till. Vi delade förstås....!
Showen då? Helt otroligt bra som alltid när det gäller Jonas Gardell. Herregud vad vi skrattade och kände igen oss. Stundtals lite allvarligare och tid för eftertanke men mest var det hysteriskt skratt och tårar som sprutar och näsor som snörvlar. Han är bara så jäkla bra och jag ville aldrig att det skulle ta slut.  Älskar Gardell!
Skriver jag "krafs, krafs" så vet jag att ni som sett showen fnissar, haha!

 Hej Tant Ewa, god tid till tåget idag med.....16.29 är det avgång. 
Vill ju inte riskera att bli utan fönsterplats i färdriktingen.
 Här sitter min vän Catta och äter vitlöksbröd med bravur.
 Ni ser ju själva....gott!
Fick till och med en sån där ishink som står på golvet till vår lilla lättdruckna vän. Lyxigt!
Dyrt var det inte heller trots att restaurangen ingav en lite "finare" känsla.
 402:- för oss var, tycker jag var mer än prisvärt.

Fredag idag igen är på väg till morsan igen för handling som alltid. Sen efter det dags för det gamla vanliga snabbkaffet. Jobb hela helgen väntar, det gör mig ingenting alls. Ska bli kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar