5 oktober 2014

TristTråkigtTröttBloggPaus?



Kanske dags att tänka på refrängen, lägga ner bloggen eller i alla fall lägga den på is ett tag.
Har extremt lite med inspiration och jag tycker det finns nada att skriva om. Erika tyckte jag skulle ha en frågestund, hon är rolig hon. Vem skulle vilja veta något om mig, ni vet ju redan allt.
Men det är klart, fråga på ni om ni undrar över något. Jag kommer att svara, garanterat.

Hade en dålig natt i natt, Gustav håller mig vaken. Till slut gav jag upp och stängde för första gången i hans liv sovrumsdörren...gick sådär. Efter cirkus 3 minuter hörde jag "någon" (läs katten) hoppa på handtagen och vips så stod han där på min huvudkudde och tramsade jamande igen.
Han gick efter en stund äntligen ut fast jag öppnat ytterdörren 347 gånger tidigare under natten.

Ingrid och jag har varit och shoppat på Outlet också eller det var väl mest jag som shoppade. Köpte 1-månaderspresent till Stella, i morgon blir hon exakt 1 månad och det måste förstås firas stort. Varje månad ska firas, var så säker. Visar i morgon vad jag köpte, vill inte riskera att hon läser mormors blogg, då är det ingen överraskning.
Vi hann också med en fika på Pelargonen som Micke kallade Plantagen. Supergott kaffe och en kokostopp. Ingrid handlade några ljung som hon kommer pynta med hemma.

Sett på alla sociala medier att många av er varit på den årliga Mickelsmässan i Örsundsbro. Förut åkte vi alltid dit, varje år. Tror första gången hade jag Emilie i en sån där bärstol på ryggen, kunde hon varit 1 år tro? Alltså 28 år sedan.
Men nu har vi inte varit där på flera år, tycker det spårat ur lite. Nu säljs det typ sammalika överallt: godisremmar, flanellskjortor, strumpor, väskor, mirakelstädmedel m.m. Var roligare förr då det var mest fokus på hantverk och liknande. Sen hatar jag alla hundägare som PROMT måste ta med sina stackars stressade hundar in i gyttret bland alla människor och riskera att bli trampade på.
Då är jag hellre hemma så jag slipper se dom små fyrfotingarna som inte har ett dugg utbyte av denna marknad, jag mår dåligt av sånt. Och hundarna mår bäst hemma vid en sånt här tillfälle.


Det här är min favoritbild på Gustav. Han ligger lite lagom skönt avslappnad i sitt lilla tält.
Även den har ni sett förut. Tror jag ska gaska upp mig lite snart....

Skönt med måndag i morgon då får jag äntligen jobba!

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar