12 oktober 2014

GrillatÄrGodast



Idag väntar en hederlig grillmiddag. Vi körde sten, sax, påse om vem som ska få äran att stå ute i kylan och fixa biffen. Rudolf vann! Eller förlorade kanske det heter, hur som helst så är det inget synd om honom eftersom han har tak över huvudet vid grillen.
Fast lite synd om honom är det nog, hans telefon har gett upp. Skärmen visar ett vackert färgglatt randigt mönster och det går inte att blippa alls på den.

 Bilden bråkar med mig och vill inte rotera

 Så nu får väl företaget hala upp en ny juppienalle till honom. Fungerar dåligt att vara telefonlös i detta samhälle.


 Den här tål att tänkas på för vissa, idag känner jag mig oerhört trött på vissa människor i min omgivning. Nog talat om detta.
Nu ska jag duka lite fint och invänta Erika och att Rudolf har vänt köttet klart därute på grillen. Vi måste hinna äta innan reprisen av Zlatandokumentärern visas på Kanal 5 klockan 18.30.  Jag missade några meningar sist och dessvärre så kan man inte se den på play utan att betala...grrrrrr.
Zlatan tål att tittas på många gånger!

Sista natten i natt sen lite välbehövlig vila i sex nätter, känns väldigt passande just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar