26 oktober 2014

Snark!



Snark! Segaste natten i mannaminne...men jag är glad att jag höll mig vaken. Gick åt mycket balkongluft och bananer kan jag säga.


Kul klockor dom där kommunala i korridorer och på kontor. När klockan blev 02.59 så tog det stopp.
Den vilade sig i en timme och sen tickade den igång igen när klockan blev 02.59 för andra gången. Hade inget annat för mig än stå och glo på klockjäveln som ett råpucko....tur att man arbetar ensam.
Tramsigt påhitt den här med vinter/sommartid, inget vidare för varken barn, kossor och snurriga pensionärer. Dom blir om möjligt ännu mer förvirrade.

Snart kommer det middagsgäster. Emilie, Jogge, Stella, Carlos och så lilla Jasmine.  Hittade en för mig ny kroppsdel på kossan när jag handlade i går, flankstek. Ska tydligen vara mört och gott. Hellre det än segt och ogott.
 Jag kastade ihop en potatisgratäng också sen blir det lite grillade grönsaker och smarrigt grekiskt lantbröd till det.
Jasmine flyger hem till Borås i kväll så vi äter lite tidigare så hon slipper stressa till flyget mot Götelaborg.

Jamen just det! Erika och jag var ju och åt världens godaste fisksoppa hemma hos Emilie igår. 
Rudolf var ju på baluns så då passade vi på...fisksoppa MED saffran...det äter inte Rudolf.

Stella var sötare än sötast, kolla den här bilden:


Vilka ögon!

Nu måste jag sätta fart, duka och fixelifixa lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar