8 oktober 2014

UschOchFy



Är det något som gör mig upprörd och förbannad så är det inskränkta, trångsynta och egoistiska  människor.
I veckans lokaltidning står att läsa om hur boende på en gata (alldeles bredvid där jag bor) har skrivit brev till kommunen, skrivit protestlistor m.m. för att det ska öppna ett hem för ensamkommande flyktingbarn i en utav villorna på deras gata.
Dom är rädda för att deras hus kommer sjunka i värde, att det kommer bli stökigt på deras fina gata och att dessa flyktingbarn inte kommer ha något utbyte alls med deras barn eftersom dessa är äldre.
Herregud? Vad är deras problem?! Det mest märkliga skälet tycker jag väl ändå är att dom är rädda att deras gata kommer bli kallad "institutionsgatan" eftersom dom redan bor grannar med två gruppboenden.
Dessa gruppboenden har förvisso funnits där i minst 15 år så det borde dom tänkt på innan dom byggde sina hus och flyttade dit.

Att man kan vara så förbannat trångsynt, övergår mitt förstånd. Vad är dom rädda för? Att deras fina fasad ska få fläckar för att det "springer" runt sju stycken ensamma, ledsna, traumatiserade barn på gatan som absolut inte vill vara där. Dom vill vara i sitt hemland, med sin familj och sina vänner men av olika hemska anledningar så måste dom fly...fly till ett land där deras kommande grannar går med protestlistor eftersom dom "tror" att husvärdet på deras jäkla villor kommer sjunka. Jag blir illamående! Pinsamt Spireavägen, pinsamt!
 
 

 

Vid dagens Willyshandling tog jag först ett varv på Outletbutiken en trappa upp, kände att det drog lite i impulsshoppingtarmen och siktet var väl främst inställt på något fint till Stella. Fanns inga bebiskläder alls, däremot hittade jag en billigbillig reatröja för 120 pistoler till mig själv.


Jag behöver en ny hundtröja nu när jag snart ska umgås med Carlos dygnet runt i 10 dagar.
Och kolla färgen? Min färg! Och M-et, vad står det för? Kanske det här:
  • Mormor
  • Mamma
  • Matte
  • Mullig
  • Modig
  • Mänsklig
  • Mysig
  • Musikalisk
  • Malplacerad
  • Manisk
  • Maffig
  • Mardröm
  • Medial
  • Menlös
  • Minimal
  • Maximal
  • Mutbar
  • Märkvärdig
  • Marin
  • Mogen
  • Mysig
  • Mesig

Äsch, vet inte om jag skriver under på alla dessa M-ord men väl MORMOR, MATTE och MAMMA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar