18 oktober 2014

SläktträffIdag



Dagens och säkert hela kvällens aktivitet kommer gå i släktens tecken. Syskonträff med Rudolf och alla hans fyra syskon med respektive.
Det är äldsta syskonet i skaran, Ulf som ställer till med en helkväll. Ulf och Gunilla bor nere på Ådö och det hela börjar med fika redan klockan 15.00 och här sitter jag fortfarande i sovtischa och håret i oordning.
Efter fikat är det inplanerat ett besök hemma hos Söderbergs som bor i huset som heter Lilla Köpenhamn beläget ett par hundra meter från där Ulf bor nu.
Det var just i det huset Rolf och alla hans syskon är uppväxta på 60-70-talet. Det kommer blir jättekul att få höra alla gamla minnen från Ådötiden. Blir nog fler än ett skratt är jag säker på.
Sen blir det middag hemma hos Ulf och hur länge den håller på har jag ingen aning om, men jag kan tänka mig att det blir en stund. Tror syskonen Pettersson har massor med minnen och annat att prata om.

Är säker på att vi kommer få en kul kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar