9 oktober 2014

GalantaDamerPåGardell



Bebisgos!? Nähädu, det bidde det inget idag. Mormors lilla fantastiska tjej valde att SOVA hela besöket här hemma i sin bilstol. Hur jag än pillade och nöp henne så snusade hon lugnt vidare. Tror hon brås på sin far, han kan sova bra har jag hört från säkra källor.
Typiskt! Fast jag snuffade henne på kinden och händerna ändå....lilla underbara unge!
Meningen var att jag skulle fått barnvaktat en kort stund. Men samtidigt som Emilie åkte i väg på sitt uppdrag anlände pappa Jogge. Man kan säga att jag blev snuvad på konfekten, dubbelsnuvad.
Tar givetvis igen det ett annat tillfälle.



Hon har växt i den stjärnbeprydda bodyn nu, storlek 56. Nu går det undan. behövs inget gödningsmedel här inte.

Sitter och väntar på Emilie, hon ska skjutsa mig till pendeln. Väskan är packad, mobilen är laddad, jag är laddad, Catta är laddad, näsdukar packade, kortet är påfyllt så jag kan resa utan att planka och det viktigaste plånkan är med. Catta ansvarar för biljetterna.
Kul att Pia en gammal jobbarkompis från Kungsgården även hon ska se Gardell i kväll, hoppas vi får tillfälle till småprat. Var minst 10 år sedan, eller kanske bara 8?

Hej då mina vänner, nu ska kusinerna från landet in och göra stan....håll i hatten!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar