29 oktober 2014

HejDåInger



Innan jag stack vidare till jobbet i gårkväll så hann jag med en annan trevlig aktivitet. Vi alla nattisar inom Håbo Kommun skulle tacka av våran bästa sjuksköterska Inger som går i pension inom kort.
Klockan 18.00 på Lucky House var det dags. Jag träffade Anne på parkeringen och vi gick in och satte oss vid det reserverade bordet på restaurangen.
Klockan blev 18.05 och vi började bli oroliga, var var alla? Men som tur var så anslöt själva huvudpersonen tillsammans med tre till innan vi hann bli ännu mera oroliga.
Men resten? Vi blev till slut bara 5 stycken + Inger. Var som alltid en del sjukdomsavhopp men sen hade en del inte fått tagit del av information och en del fått veta det med väldigt kort varsel. Trist för Inger men jag tror och vet att hon blev supernöjd ändå.
Innan kvällen var slut så tittade det in tre stycken till för att säga hej och krama om den blivande pensionären.

Summa summaro så hade vi som var där en trevlig kväll, maten var kanon likaså sällskapet.
Men det blev ett tidigt avbrott för mig eftersom jobbet kallade.


Tack snäll Inger för att jag fått vara din kollega under några år! Du är en fantastisk fin människa och jag tycker så mycket om dig. Njut av livet nu tillsammans med maken och husbilen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar