10 februari 2015

Årskrönika 2014, del 11


NOVEMBER



Åt en räkmacka med majonäs i mungipan i Kista Galleria efter att vi lämnat in våran lilla älskling som inte kunde hålla tätt. Nu väntade jobbiga veckor utan kaffemaskin.
Hej I-landsproblem och hej att man är kräsen när det gäller kaffe.


Alla vägar bär till Rom.
 Vackra barnet sov sig igenom sin första men långt ifrån sista flygtur till Italien.
Två månader gammal och nu skulle släkten få ta del av denna fantastiska lilla varelse. 
Hon gjorde förstås succé och snart kommer det tränas för fullt på det italienska språket så hon kan göra sig förstådd vid nästa besök. Själv så höll jag på att längta ihjäl mig av saknad.


Sorry Carlos, husse och matte packade inte ner dig i resväskan hur mycket du än ville.


Morgonpiggaste killen!


Själv så flyttade jag in med mitt pick och pack hemma hos Carlos. I tio dagar så flängde vi mellan hemmen. Vi hade det så mysigt och lekte tuggbensaffär och gick på upptäcksfärd i skogen. 
Sova var också en favoritsyssla, gosa och åka bil förstås.


Årets upplaga av "Så mycket bättre" var verkligen så mycket bättre än tidigare år.
Carolas program var t.o.m förlängt med en halvtimme och jag var i himlen. Fantastiskt bra!
 Bokade biljetter direkt efter programmet till hennes kommande vårturné som hade gått mig helt förbi, hade ingen aning om den. 3 mars är det dags att sjunga med och få gåshud.


Månadens bild var den här, Carlos tvättar lillasyster.  
Fin bild som blev en förstoring här hemma.


Vi var på Wenngarns Slott, i källaren på vinprovning,
Vi blev bjudna på fantastiskt goda italienska charkuterier och ostar.
Drömmer fortfarande om dessa ostar vi åt, har aldrig ätit godare! 
Fast vinprovning, jag spottade inte ut en droppe, gjorde ingen av oss faktiskt.
Svalde allt med hull och hår, synd på så fina och säkert dyra italienska viner. 
Privatchaufför hade vi också, tack Micke för du hämtade oss.


Fick äntligen se "Livet är en schlager" som jag väntat på sen jag öppnade julklappen 2013.
Oj, vad bra den var och jag skulle lätt kunna se den igen och igen och igen.


Innan föreställningen började åt vi middag och drack färgglada drinkar på O`Learys mitt emot Cirkus.
  Rudolf rensade tänderna så våldsamt att en tandpetare gick av och fastnade i truten. 
Sen var han lite halvputt resten av kvällen och skyllde på dålig kvalité på tandpetarna.
Fanns bättre förr tydligen.


Var på synundersökning hos Favoptic i stan och firade att jag fortfarande
 inte behöver vit käpp med en lunch i 181-kronorsklassen.


Rudolf trillade julköttbullar,  kallas framförhållning.
Bra jobbat!


Var tvungen att besöka vårdcentralen för mitt öga murades igen av 
någon infektion eller allergi, vad vet jag.
 Den knaggligt svensktalande kvinnliga farbror doktorn skrev ut det här 
och fejset och framför allt ögat återgick till sin vanliga form igen efter några dagars medicinerande.


Hjälpte Emilie med lite skrivande av kuvert till inbjudningskorten 
som skulle postas till Stellas dop.
Försökte skriva så fint jag bara kunde och helst också rättstavat. 
Gick sådär, stavade bl.a Gonzalez med S i stället för Z.
Tur att det fanns några extra kuvert till klantarslet.


Mormor  fyllde år och kröp omkring på golvet för att säga hej då till Stella. 
Vet aldrig om hon tog sig upp efteråt. 
Men hon var i alla fall på benen tre dagar senare då vi skulle Willyshandla.



Åkte till Ullared!
 Vad roligt vi hade och vad tomt det blev på kontot.  
Blev en del till Stella och sen en massa beställningsvaror
(läs: By Rydénslampor till hennes päron)


Fick finaste godnattmesset när jag låg i sängen i stugan och skulle sova.

 


 Farfar flyttade till Norrgården och med gemensamma krafter försökte vi göra det
 så hemtrevlig och fint som möjligt för honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar