24 februari 2015

UtPåTäbyTur



Poff! Efter tio timmars sömn så kliver jag upp och redo att ta tag i denna ledighet. Sovit halvdant som alltid, Gustav pockar på uppmärksamhet som alltid, maken snarkar som alltid, tankarna far i skallen som alltid, ögonen kliar som alltid. En helt vanlig natt alltså.

Idag packar jag in alla min tre damer i bilen och åker till Täby. Jag ska till en ögonläkare och vill gärna ha alla tre med mig som hålla-handen-sällskap.
Har aldrig varit till en ögonläkare och det är kanske dags att kolla upp varför mina ögon beter sig som dom gör, kanske inte alls är något allergiskt eftersom allergimedicinen inte hjälper nämnvärt.
Det tyckte i alla fall läkaren på vårdcentralen när jag var där i november, det tog med andra ord ett tag för den remissen.

När läkarbesöket är avklarat bjussar jag på lunch på favoritrestaurangen Vapiano i Täby Centrum.
Italienskt när det är som bäst.  Blir säkert en liten shoppingrunda också innan vi åker hem till en ensam och kanske ledsen liten fralla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar