19 februari 2015

MarieMonicaYvonneEmilieHenrikFredrik=BraDag


Haft en sån himla bra dag idag! Började med en spontanlunch i Bålsta med dessa två föredettingar.
Marie och Monica som jag jobbat med i så många år innan jag började i Håbo Kommun. Monica och jag kamperade i hop på nätterna i hela 16 år innan det var dags för mig säga tack och hej till Upplands-Bro Kommun.
Det blev en lite väl snabb lunchbuffé på Lucky House innan jag var tvungen att hasta vidare. Skulle varit kul att prata mera men det får bli fler gånger. Inte ofta man är så uppbokad som jag varit idag.
Snabbt hem för att byta om, klappa katten och åka till Emilie för att sedan hoppa på pendeln.

Föreställningen Ägd var så bra! Det var 90 minuters konstant skratt, hade ont i käkarna efteråt. Förlösande att få skratta så mycket, det var verkligen på tiden. Länge sen jag skrattade över huvudet taget.  Fantastiskt rolig och tänkvärd om bl.a dagens konsumtionshets och annat vi känner igen oss i.

 

Slank in på Harrys efteråt och åt en god caesarsallad. Emilie valde en fiskgryta medans Yvonne brakade på med en hamburgare av den finare slaget. Allt var så gott, och kul hade vi också. Roligt att göra något annorlunda och festligt mitt i veckan. Vardagslyx när det är som bäst.

Nu har jag landat i soffhörnet igen, dags att tänka på refrängen. Måste tanka sömn inför kommande jobbhelg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar