12 februari 2015

BättreFörr?


Medans Erika och jag fick hacka i oss en pimpad korv stroganoff (hivade i broccoli också) 
så var Rudolf kvar på Wenngarn.
Han har bytit ut gammelsmurfenmössan mot en kockmössa och är nu i skrivande stund griskkock.
Tänk att hans jobb är väldigt skiftande, han sköter det mesta och jag ställer mig återigen frågan...
Hur skulle Wenngarn klara sig utan honom?  Förmodligen inte alls. Han jobbar för mycket!
Event i kväll tydligen och helgrillad gris stod på menyn, gud så gott! Fast jag tror att detta grisgrillande är frivilligt faktiskt.


Visst var det bättre förr? På den tiden då man framkallade sina bilder och inte hade dom i datorn.
Man tog fram fotoalbumen och tittade tillsammans. Nu glöms dom gärna bort i datorn.
I dag kom 100 beställda gratisbilder från Fuji. Tänkte ge dom flesta till mor min, tror hon blir glad då.

1 kommentar: