15 februari 2015

BrunchPåBästaStället


 I dag kom vi äntligen i väg på brunch på mitt favoritställe nämligen Wenngarn. Tänk vad jag gillar detta ställe. Man blir lugn, det är hemtrevligt, naturnära, vackert, fint och fantastiskt.
Att få se Wenngarn växa fram sedan starten i oktober -13 har varit så kul. Mera spännande är på gång såsom bostäder, förskola, pizzeria och ett......tadaaaaa äldreboende! Fattar ni? Ett äldreboende på denna historiska mark med så vackra omgivningar och möjligheter. Där vill jag jobba, tänk att kunna  gå ut med dom boende på en promenad i slottsparken, ta en fika eller våffla i solen på slottsterrassen eller en lunch på restaurangen. Vilken livskvalitet för dom boende! Guldkant på tillvaron dygnet runt. Helst vill jag ha chefspositionen förstås, tänk att få handplocka sin personal. Bara plocka med sig dom man vet håller måttet. Fast såklart kan jag inte bli chef, var bara ett önsketänkande.


Brunchen är väldigt populärt så det gäller att boka i tid. 
 Priset är ett skämt, 255:- och då ingår ett glas bubbel.
 Det ni, väl värt ett besök. Tog lite taffliga bilder, inte på allt förstås.
Nutellacupcakes, minisemlor och päronmousse


 Den tårtan......gick inte av för hackor. Hallonmousse med någon browniebotten.


 Snövittårta, vit chokladmousse bl.a. Snuskigt god! Jag tog en bit av den med!


Vände bilden på ett konstigt sätt. Lax, räkröra och rostbiff



 Det här åt jag!


 Testade våffeljärnet som man skulle snurra ett halv varv för att det skulle bli en sån här..........


maffig våffla.......jag dör, vad gott!
Till er som gillar Nutella kan jag med glädje meddela att det fanns till våfflan också.


 Till och med Rudolf testade våffeljärnet






 Mätta som bergstroll tog vi sedan oss en tur in på Slottet. Gick runt och sniffade historia, älskar detta slott. Känner mig hemma där.
På slottet kunde man idag avnjuta en kakbuffé till det löjliga priset 120:-. ät så mycket du orkar och drick kaffe, te eller choklad till.
Fanns samma tårtor och bakverk på buffén som på brunchen. Väldigt trevligt såg det ut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar