11 februari 2015

Årskrönika 2014, del 12


 DECEMBER



Befann mig efter någon veckas förkylning äntligen på bättringsvägen.
Lägligt med tillfrisknande eftersom det äntligen var dags att flyga flygplan till solen och värmen.


Tillbringade dygnets alla timmar med den här pajsaren som behövde ladda 
batterierna mer än någon annan resenär på samma flight.


Vi åt och drack konstant, hade all inclusive och tjoffade glatt  
och utan större besvär i oss allt som dukades upp.
Blev så lata och feta efter några dagar så jag inte ens orkade hålla i eftermiddagsrackabajsaren, 
då är det illa. Sugrör är by the way en fantastisk uppfinning

 

Pizza och vin, ett vinnande koncept när det gäller lunchen. Livsfarligt och gott!


Det blåste överallt på ön. Till och med i bungalowen vi bodde i, väggarna var byggda av kartong och det var väldigt lyhört. Stackars grannkärringen hade hosta hela veckan,  hon hostade så hon kräktes  på nätterna. Kanske inte ens var förkyld utan bara hade rökhosta eller KOL eller någon annat fel.


Längtade så efter mina barnbarn, barn och kissen. Tog månadens bästa selfie med vackraste barnet.


Självaste Ola-Conny spanade in en Carlosbild på min Instagram och
 kommenterade med dubbla stora B´n och en smiley. En prestation för att vara utav honom.


La ej heller detta år ner något större jobb när det gällde pimpandet inför julen.
Slängde fram lite tomtar och annat krafs i ett nafs. Klart!
 Och kan ni tänka....det blev en förbaskad trevlig jul ändå utan att någon behövde stressa ihjäl sig.


Det enda jag faktiskt bakade var dessa, sjukt duktigt av mig!



Rudolf och jag tog oss en tur till Wenngarn för att titta på den berömda granen jag hört så mycket om.
Den var stor och ståtligt, ja rent av maffig!
 Vi gratisfikade och Rudolf var sen tvungen att fixa lite (aldrig ledig) 
 så jag roade mig med i min ensamhet att gå runt i slottet och titta på allt julpynt och en vissen gran.


Ingrid och jag åkte till Täby Centrum för julklappshandling. 
Vi åt en supergod middag på Vapiano som Ingrid bjussade på. Rart av henne.


Pyntade verandan med en välkomnande grantomte


Stella provade sin matstol för första gången, 
uppallad av filtar, vilja och glada tillrop från närstående i fanklubben


Julen 2014, en jul att minnas.  Första julen med denna lilla bedårande jultomte i huset. 
Längtar till nästa år, då är hon 15 månader och kommer röja rejält bland paketen skulle jag tro.


Carlos älskade sina paket


Gustav gick inte lottlös han heller


Gjorde en bejublad dramatisering av Tomten hos dessa två små lättlurade stackars pojkar.


Sen var det plattan i mattan till jobbet för att leka tomte hela natten.
 Inte en enda var vaken så luvan åkte av efter en timme. Kliande mössor är inte min grej.


Årets sista dag och Gustav var som vanligt livrädd. 
Han tillbringade hela kvällen under soffan medans Rudolf 
och jag valde att tillbringa hela kvällen i soffan.




Puh, äntligen klar med Årskrönikan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar