13 februari 2015

GladOchNöjd



Godmorgon alla glada och sura för den delen också!
Fredag den trettonde idag och hittills har det gått bra. Körde varken i diket, somnade eller drattade på arslet när jag åkte hem. Har aldrig varit av den vidskepliga typen så jag är inte oroligare än vanligt.

Haft en så bra natt på jobbet. Är så himla skönt att få vara en av personalen i detta sköna gäng på plan 1, dag som nattpersonal. Dom boende är så rara allihop.
Trivs som fisken i vattnet och jag känner mig betydelsefull och uppskattad. Halleluljah!

Det blir en snabb turbosovning idag, klockan 13.00 står mamma sen länge redo i trapphuset. Vi ska fredagshandla som alla andra fredagar och redan här undrar jag varför jag inte ligger i sängen nu.
Släpp datorn människa!
Måste äta frukost först, är alltid vrålhungrig när jag kommer hem efter jobbet.
Hittade en stor form med rester från den helgrillade grisen Rudolf grillade i går på jobbet. Var ju bara tvungen att smaka, gudomligt gott. Fanns även tilltänkta tillbehör också, tackar.  Lördagens middag är räddad!

I kväll blir det andra bullar. Har spontanbjudit in några vänner till oss. Tänkte öppna en illegal spelhåla i Pettssonska.  Blir naturligtvis i kombination med något ätbart, drickbart och skratt. Vet att vi kommer få jättekul!
Det är så roligt att samlas och spela gamla hederliga spel runt köksbordet, det gör man alldeles för sällan.

Nu tog mackorna slut, dags att sova.

Heippa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar