10 februari 2015

OväntatÄrBäst



På tio minuter hann jag med detta:
  • klä på mig
  • borsta gaddarna
  • vimma till mig lite
  • snygga till i soffan
  • vika i hop plädarna snyggt
  • bädda
  • rafsa av det värsta i badrummet
  • bytte handdukar
  • klorinade toaletten
  • skakade köksduken fri från smulor
  • drog igång Juran
  • Ajaxade köksbordet
  • tog ett varv med dammsugaren
  • vräkte ner disken i diskhon
  • ställde skorna i hallen prydligt
Anledningen till detta tokryck? Fick ett glatt mess om att det var fikabesök på ingång, och inte vilken gäst som helst utan en snäll och vänlig kollega.
Ville ju inte visa upp min slarviga sida utan försökte göra en rask sopa-under-mattan-städning.
Tror jag lyckades.

Med sig hade hon två buketter frasiga tulpaner, hon vet att jag älskar tulpaner. Sen hade hon köpt fikabröd som hade gjort ett halvt rugbylag vrålmätta, herregud vad vi smaskade wienerbröd och vaniljhjärtan.
Är det vänliga veckan så är det! Tack snälla Mia för spontanbesöket, blommor och fikabröd.
Hoppade över lunchen idag om ni undrar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar