16 februari 2015

Vardag!



Äntligen måndag igen. Denna vecka jobbar jag hästpasset, d.v.s fem nätter. Måndag, tisdag, fredag, lördag och söndag. Mestadelen av min tid kommer jag således tillbringa endera på jobbet eller i sängen. Känns helt okej, älskar båda delarna.

Ska försöka träffa mina små hjärtan också. Stella växer så det knakar, sa åt henne i går när vi träffades en snabbis att hon skulle ta det lite lugnt med växandet. Stanna tiden! Hon är så rolig nu. Hänger med, skrattar, gör pruttljud, följer Carlos med blicken och skrattar åt honom, blir glad när hon ser mig m.m. (Och det är det inte alla som blir)
Alla åldrar har såklart sin charm, men bebistiden är nog mest fantastiskt tycker jag.

Idag ska jag veckohandla, vill ha allt som behövs i matväg klart och förberett när jag ska sova hela veckan. Annars är risken överhängande att blir det pannkaka av allting och pannkaka är inte Rudolf så förtjust i. Han blir inte mätt säger han?!
Sen efter handlingen åker jag till Kungsängen och hämtar Lill-Fisen som ville komma till mormor idag medans hans mamma och lillasyster är ute och far.
Klart han ska vara med mormor, vill inte att han ska vara ensam och ledsen för länge.

Nu måste jag inventera kylskåp, skafferier och andra gömmor och skriva nota. En dusch vore också på sin plats.
Så var denna vecka i gång, hej vardag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar