14 februari 2015

VilkenKväll



Vilken helkväll det blev i soffan!
Först melodifestivalen, jag tippade helt rätt fast tvärtom. Dom som jag egentligen ville ha till final satte jag till andra chansen. Och dom som jag trodde hade mest publikstöd från den yngre generationen satte jag som vinnare. Bidde tvärtom! Så jäkla bra, jag är så glad att jag kommer få se Herr Carlsson i Friends, han är grym.

Magnus Carlsson är ju bara så bra! För en gångs skull en riktig schlagerlåt och han är proffsig och skicklig på scenen, sjunga kan han också vilket jag tycker skulle vara en av huvudingredienser i just denna tävling. Rutin visade sig gå före orutin i kväll = glad Ewa.
Mariettes låt var också helt galet bra, så glad att hon fick sällskapa med Mangan till finalen. Tror den kommer placera sig högt, kanske en vinnare rent av.

Det roligaste utav allt, vet inte om jag ska berätta det här......men Rudolf TIPPADE ALLA PLACERINGAR HELT RÄTT! Det bor en liten gömd schlagernörd inom honom tror jag.
Men säg det inte till någon.

Zappade snabbt över till fyran för årets bästa gala, QX-galan. Den är alltid helt underbart bra.
Snäppet bättre än förra året och artisterna som uppträdde...? Vad säger man, så förbannat bra, här snackar vi schlager och nostalgi. Ville aldrig att den skulle ta slut.
Sissela Kyle var fantastiskt som konf...konfie...äsch, programledare!
Skrattade så tårarna rann när hon pratade med Ola Salo om hans medverkan i Så mycket bättre.

Nu ska jag sova, i morgon är det nya äventyr som väntar runt hörnet.




 


PS: Konferencier heter det, googlade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar