24 februari 2015

UtflyktTillEttStortCentrum



Nämen hejsan!
Haft en mycket trevlig dag tillsammans med dom tre flickorna som jag älskar allra, allra mest.
Ni vet vilka...... Kikki, Bettan, Lotta...haha, skoja! Menar förstås Emilie, Erika och Stella.

Besöket hos Farbror Ögondoktor gick över förväntan, min oro visade sig vara kraftigt överdriven.  Mina ögon var helt perfekta! Ögonbottnarna var finfina, trycket var finfint, ögonlinserna var klara och fina ja allt såg prima liv ut trots mitt cortisonintag som tydligen kan försämra det mesta i ögonen och även påskynda starr.
Det var detta jag var mest rädd för, optikern i november skrämde mig. Skönt att jag kollat upp det nu.

Däremot frågade doktorn på direkten när han fick se mig om jag hade haft böjveckseksem som barn.
Och det har jag förstås haft, jag var ett riktigt allergiskt litet evigt kliande eksembarn. Och tydligen så är det väldigt vanligt att man som vuxen får just atopiskt eksem runt ögonen då.
Tydligen kan man inte bota det utan mera försöka hålla det i schack vilket just nu känns ganska svårt. Vill inte se ut som en nersupet fruntimmer med illröda, svullna rinnande, kliande ögon längre.
Inget kul att visa sig ute så ful som man är med dessa ögon.
Fick nya salvor, droppar och tabletter utskrivna som jag i min förvirring glömde att hämta ut.
Gör det i morgon i stället. Återbesök om tre veckor, bra läkare som verkade bry sig på riktigt.

Efteråt så mötte jag upp mina gullhönor för att luncha på Vapiano, denna sjukt trevliga italienska restaurang som serverar fantastiskt god mat.
Stella var i sitt esse och bubblade på i den lånade barnstolen medans vi njöt av maten. Jag åt ricotta och spenatfylld ravioli i en tomatsås med lite knuff i. Gott!

Sen följde lite shopping och efter det så var det dags för kaffe, världens största latte till mig och världens största kaffemedmjölk till övriga. Så stor att Emilie fick be om en take awaymugg.  Den räckte ända hem!

Täby Centrum måtte väl ändå vara Bugaboolattemammornas mecka, fast Bromma Blocks är nog snäppet värre. Där vimlar det av den välbekanta populära "arten".


 Redig bordskiva att hålla sig i om det skulle storma


Asså, mormor....du bara ska ta kort...JÄMT!

 Nähäpp, varken pasta, ricotta, parmesan eller oxfilé till mig. Snåljåpar, får tugga på menyn då!


Mormor köpte i alla fall en lite tunnare vårmössa till mig, rosa of course!
 Lite stor än men jag blev väldigt glad och förhoppningsvis växer jag i den framåt tjällossningen.


Hallå, ska du åka hem nu mormor? Redan!







1 kommentar: