3 februari 2015

UpDate



Kaminen är tänd, filten är utlagd pyntade med några välkomstgodisar framför den sprakande brasan.
Carlos är på ingång och jag vet att han fryser. Tror han kommer gilla mormor ännu mera nu när jag välkomnar honom på detta vis.

Kanske skulle behöva lägga mig själv framför brasan jag med. Värma upp lederna som spökar något så grönjävligt på mig just nu. Kunde inte somna i morse pga av detta elände. I dag var det höger fot, knä och höft som gjorde värst ont.

Blev ett break i inlägget, det där skrev jag vid 15.00-tiden. Sen har det varit full fart  här hemma.
Nu är klockan 19.35 och snart dags att skotta fram bilen igen.

Vi hade presentregn när Stella kom. Hon fick lite 5-månadersgåvor i förtid. Bilder kommer senare.
Tror hon blev glad för alla, speciellt det lilla aktivitetshuset som gav i från sig ljud när man tryckte på knapparna.

Snart dags för jobb igen. Inte varje gång man arbetar med en vikarie som är född -95 som jag gjorde i natt och även kommer göra nu i natt. En bra tjej som säkert kommer växa in i rollen ännu mera med lite mer jobbnätter och erfarenhet.
Trots den gigantiska åldersskillnaden så hade vi mycket gemensamt att prata om. Hon hade katter, älskade djur, gillade att blippa på Iphonen och oförstående av androidtelefoner. Exakt som jag!

Ett snabbt tryck på Juran måste jag hinna med innan det är dragläge. Tycker inte om jobbets kaffe längre, smakar beskt.

Hej då alla glada! Jag är också glad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar